
Rowery elektryczne są podzielone jak to zwykle bywa z ich zastosowanie. Rowery ze wspomaganiem z silnikiem centralnym są na ogół przeznaczone do roweru MTB tak zwany sportowy ich założeniem jest wykorzystanie jak największej mocy a nie prędkości przy pokonywaniu różnych ciężkich terenu. Rowery ze wspomaganiem z silnikiem z przodu przednim kole zazwyczaj takie ułożenie stosowane w rowerach miejskich. Nieduża moc przełożenia idealnie pasuje do krótkich dystansu po terenach miejskich jaki asfaltowych.
Rowery elektryczne turystyczne w takich rowerach na ogół producenci stosują sprawdzone systemy napędu w tylnym kole
Teraz rozwiniemy prędkości do zastosowań w poszczególnych kategoriach rowerów elektrycznych, rowery górskie charakterystyka tego typu roweru jest przeznaczona do ekstremalnych obciążeń i tutaj nie można zastosować innego rozwiązania wspomagania napędu jak tylko silnik centralny.
Rowery elektryczne miejskie w tym przypadku nie ma żadnej potrzeby zastosowania większej mocy i dużego momentu obrotowego. Wystarczająco że zastosujemy silnik przedniej ewentualnie w tylnej piaście i bez żadnego problemu użytkownik będzie w pełni wykorzystywał przyjemność z jazdy na takim rowerze.
Rowery elektryczne turystyczne w tej kategorii znajdziemy bardzo dużą rzeszę użytkowników którzy są zwolennikami większej mocy i co za tym idzie prędkości. Raczej właśnie takiej charakterystyce roweru możemy pokusić się o stwierdzenie że może posiadać większą moc około 350 wat. Tego typu rowery są wykorzystywane w turystyce na dłuższych dystansach w niektórych przypadkach nawet 150 km i właśnie dobrym dodatkiem jest większa prędkość między 35 a 45 km na godzinę.
I tutaj kieruje słowa do Michała który stworzył artykuł z myślą o jednym rowery elektryczne to tylko prędkość, nie zadał sobie pytania czy takie pojazdy mogą poruszać się po ścieżkach rowerowych.
Sam osobiście preferuje bardziej rowery sportowe z napędem elektrycznym są to między innymi rowery z systemem Steps. Ta technologia jest cały czas rozwijana i ulepszana pod kątem większego przełożenia w mocy i mniejszego zużycia energii z baterii
Daniel W Krotoszyn
Jedna myśl nt. „Rowery elektryczne – moc i prędkość 1”
A tak sie zapytam czego oczekujecie o takich rowerów . bo sie Daniel rozpisał a w cale nie ma konkretu 🙂